Welcome to my world

Welcome to my world

Monday, April 25, 2011

lewat II

KUALA LUMPUR 25 APRIL: Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini mendengar penggulungan kes fitnah kedua membabitkan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Peguambela Karpal Singh memulakan pengulungan bagi pihak tertuduh.
Karpal dalam hujahnya berkata,  bahawa timbul keraguan oleh pihak pendakwaan apabila doktor pakar Hospital Pusrawi, Dr. Mohd Osman tidak dipanggil memberi keterangan dalam kes tersebut.
Justeru peguam vateran itu mengingatkan mahkamah supaya bergantung kepada apa yang dikemukakan di mahkamah dan bukannya terpengaruh dengan anasir luar.
"Bukan media atau apa yang dikatakan oleh perdana menteri," katanya.

Karpal juga berkata, pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan turut menemui bekas pembantu Anwar, Ezam Mohd Nor pada hari yang sama beliau membuat laporan polis di mana tindakannya itu mengundang pelbagai spekulasi.
Terdahulu Karpal dalam hujahnya berkata, pada hari kejadian bertempat di unit kondominium Desa Damansara,  pengadu yang juga bekas pembantu peribadi Anwar,  berpeluang untuk meninggalkan lokasi sebelum Anwar dituduh memaksa beliau melakukan seks luar tabii tanpa rela.
Namun kata Karpal, Saiful mengambil keputusan untuk tidak berbuat demikian.

Kata Karpal pengadu sebaliknya hanya menuruti permintaan Anwar walaupun beliau mengakui dipaksa tertuduh.

Seterusnya Karpal berkata, adalah penting bagi mahkamah untuk mengambilkira kredibiliti testimoni saksi yang diperhatikan tidak konsisten.

Katanya, sebarang bukti atau kenyataan lisan yang tidak kukuh harus ditolak mahkamah.
Seterusnya, Ram Karpal Singh mengambil giliran mengemukakan penghujahan berasingan berhubung keterangan saksi pakar DNA, Dr Seah dan pengalisis Nor Aidora Saedon.
Anwar berhadapan dengan dakwaan meliwat Saiful Kondominium Desa Damansara di Bukit Damansara antara 3.01petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

No comments:

Nasyid FM

About This Blog

About This Blog

  © Blogger template Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP