Welcome to my world

Welcome to my world

Friday, October 22, 2010

Panas..

Kepanasan suhu rohani dan jasmani semakin membara di setiap sanubari rakyat Malizi.. masing-masing ada tahap panas masing-masing dan kenapa berlakunya panas kepada diri masing-masing.. ada yang panas sebab cuaca panas, ada yang panas sebab takde aircond dan bermacam lagi..
Tapi..
Itu panas fizikal, kira ok lagi.. yang lebih panas bila ada manusia yang buat onar di bumi malizi ni.. buat pertunjukan fesyen Islam.. dahsyat, panas sampai berpeluh-peluh tengok model-model menggayakan fesyen Islam abad 21 ni..   fuhh.. begini rupanya Fesyen Islam. dari mana pun tak tahulah asal usul fesyen macam tu. terlebih moden. yang sedihnya, penganjur sedikit pun tak rasa bersalah.. apa nak jadi, tak tahulah.. mungkin itulah yang nak ditunjukkan kepada rakyat malizi ni.
Melihatkan kepada penaung kepada pertunjukan fesyen tu...(Datin Seri Ros) hmmm. patutlah begitu jadinya pertunjukan tu...
Yang ni lah yang paling panas ketika ini.. Mana perginya Ulama muda di dalam kapal Datin seri Ros tu yang dulu katanya nak berdakwah kepada ahli kapalnya... bukan main lagi, tegur sana tegur sini.. Datin dalam kapal tak nampak pula..
Harapnya bertaubatlah wahai mereka yang jadi penganjur, penaung, penaja, pengundi yang telah menyokong program seumpama itu.. kembalilah ke pangkal jalan. pilihlah Islam yang sebenar bukannya Islam jahiliyah seperti yang ditunjukkan oleh Datin Seri Ros tu...

No comments:

Nasyid FM

About This Blog

About This Blog

  © Blogger template Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP